Ruka u testu : Sadržaj > Aktivnosti > Ekologija > Okruženje > Energija
Modul : Energija  [Cycle]
20/09/2008
Datum publikovanja : 
 
Ovaj modul sadrži četiri sekvence (koje obrađuju tokom 9 časova) i obuhvata rad s različitim energetskim izvorima (vetra, solarne, potencijalne i hidraulične energije), kao i pravljenje različitih uređaja koji omogućuju prenos i transformaciju energije.
Rezime : 
 
Materija i energija: Jednostavni primeri energetskih izvora i proizvodnje energije; potrošnja i štednja energije.
Znanja: Upotreba energetskih izvora je neophodna za zagrevanje, osvetljenje i pokretanje tela ili uređaja.
Osnovne tačke programa : 
 
 
Poslednja izmena : 27/11/2008


Sekvenca

Trajanje

Opis

1 Početna pitanja    Prva sekvenca modula o energiji.
Diskusija i pitanja imaju za cilj da utvrde koje su početne koncepcije učenika
(1 čas).
2 Energija za pokretanje predmeta i uređaja    Druga sekvenca modula o energiji.
Vetar je takođe izvor energije. Učenici konstruišu uređaj koji im omogućuje da upotrebom energije vetra podignu neki predmet (1 čas). 
Predmet koji gubi visinu je takođe mogući izvor energije: on se može iskoristiti za pomeranje nekog drugog predmeta (1 čas).
Učenici zatim koriste više malih solarnih ćelija da bi pokrenuli elektromotor ili elektroluminiscentnu diodu. (Ako su već obradili modul elektricitet, 1 čas)
3 Korišćenje energije Sunca za zagrevanje    Treća sekvenca modula o energiji.
Upotrebljava se energija Sunca da bi se zagrejala mala količina vode (2 časa).
4 Energija za osvetljenje    Modul sadži četiri sekvence o energiji.
Deci je na raspolaganju mali generator. Kretanje se koristi da bi se iz nekog izvora dobila energija: zahvaljujući generatoru moguće je proizvesti energiju potrebnu za paljenje sijalice (1 čas).
Deca prave mini hidroelektričnu centralu. Za pokretanje generatora i paljenje sijalice koriste vodu u pokretu
(2 časa).


Materijal : Za odeljenje od 30 učenika (7 grupa):
 - 7 plutanih čepova (doneti od kuće),
 - 7 dugih lenjira (iz odeljenja),
 - plastelin,
 - konac (oko 10 m),
 - 14 spajalica,
 - 7 plastičnih boca (poneti od kuće),
 - 7 vetrenjača pričvršćenih na drveni štapić (napraviti pre početka časa),
 - 7 plastičnih čaša,
 - crni i beli papir,
 - 21 malo ogledalo,
 - 14 termometara,
 - 7 solarnih ćelija,
 - 28 kablova sa krokodil utičnicom,
 - 7 elektroluminiscentnih dioda,
 - 7 motora od 6 V,
 - 7 generatora (dinama),
 - 1 lepak,
 - 7 izbušenih osovina (drvenih ili plastičnih L = 10 cm, Ø = 10 mm),
 - 60 malih plastičnih kašičica.


U okviru projekta La Main à la pâte saradnjom Visoke rudarske škole iz Nanta s osnovnim školama u regionu Loar-Atlantik, od 1996. napravljeni su eksperimentalni kompleti i prateća uputstva.
Za svaku temu je dat predlog, opis eksperimenata, lista materijala. Sve ovo je omogućilo da se pokrenu aktivnosti kroz istraživački pristup. Pedagoški pristup je prepušten inicijativi nastavnika, jer su tu oni najkompetentniji.
Ovaj modul sadrži četiri sekvence, a nastao je iz uputstava za korišćenje eksperimentalnih kompleta.

Poslednja izmena : 27/11/2008
Oruđa
© Ruka u testu 2017