Ruka u testu : Sadržaj > Informatika
Informatika za predškolsko i osnovnu školu

Nastavnicima u pred školskom, osnovnoj školi i svim početnicima zainteresovanim za informatičku nauku u Srbiji stavljamo na raspolaganje priručnik iz Informatike koji je uradila Fondacija La main a la pâte. Prevod sa francuskog na srpski jezik je realizovan u okviru saradnje Francuska akademija nauka – Srpska akademija nauka i umetnosti - Univerzitet u Beogradu koja se u Srbiji odvija kroz aktivnosti projekta Ruka u testu.

Informatika kao multidisciplinarna nauku je dostupna svima, a njeno podučavanje je moguće bez specifičnih skupih materijala, jer ona pored usvajanja koncepata informatičke nauke (algoritam, informatički jezik, tretmana informacija) i metoda, nudi i izuzetne mogućnosti za: primenu aktivnih pedagogija, bilo posredstvom istraživanja ili posredstvom projekata; razvoj transvezalnih kompetencija poput donošenja odluke, rezonovanja, argumentacije, autonomije, saradnje… ; multidisciplinarnog načina rada; vrednovanja kompetencija koje ne nalaze uvek svoje mesto u školi. Na primer, kompetencije dece i odraslih u korišćenju informatičkih uređaja, primene informatike u nauci, tehnologiji, društvu su uglavnom, za većinu korisnika, stečene van školskih klupa i zvaničnih kurikuluma.

Učenici bi ovakvim načinom podučavanja prevazišli ulogu posmatrača koja je još uvek, u značajnoj meri, prisutna u našim školama.



Projekat «1, 2, 3… kodiraj!» ima kao cilj uvodjenje učenika u predškolskom i osnovnoj školi i njihovih nastavnika u inforamtičku nauku. Predlaže aktivnosti koje omogućuju: - uvodjenje u osnove programiranja za čiju realizaciju su potrebni kompjuter, tablet ili robot; - upoznavnje osnovnih koncepata informatičke nauke (algoritam, jezik, predstavljanje informacija...). Aktivnosti su organizovane tako da je moguć napredak po principu ključ u ruke, svojstven svakom ciklusu, uz isticanje multidisciplinarnog pristupa i aktivne pedagogije poput istraživačkog ili projektnog metoda.


Sadržaje prvog priručnika date u 3 ciklusa, više sekvenci i časova, brojnih radnih listova, kao i naučnom i pedagoškom osvrtu možete preuzeti, prema vašem interesovanju posredstvom linka : on-line Priručnik 1 za Informatiku



0.on-line PEDAGOŠKI PRIRUČNIK ZA INFORMATIKU
I.PREGLED CIKLUSA 1

I.1.PREGLED CIKLUSA 1 SEKVENCA 1

   I.1.1.Kako pomerati neki objekt na karo papiru
   I.2.Programiraj pomeranje lika duz nekog puta
   I.1.3.Formativna evaluacija drugi putevi, drugi programi
   I.1.4.Uslovljeni putevi, potraga za trezorom
   I.1.5.(opciono) Dužina neke putanje,petlje

I.2.PREGLED CIKLUSA 1 SEKVENCA 2

   I.2.1.Upoznavanje robota Thymio
   I.2.2.Boje i ponašanja
   I.2.3.Thimio na pisti
   I.2.4.Izvodjenje Thymio iz nekog lavirinta
   I.2.5.Rezime, šta je robot


RADNI LISTOVI:

   Primer - 1
   Primer korekcije - 1
   Radni list - 1
   Radni list - 2
   Radni list - 3
   Radni list - 4
   Radni list - 5
   Radni list - 6
   Radni list - 7
   Radni list - 8
   Radni list - 9


II.PREGLED CIKLUSA 2

II.1.PREGLED CIKLUSA 2 SEKVENCE 1

   II.1.1.Put ratnika
   II.1.2.Dekodiranje poruke
   II.1.3.Programiranje putanje
   II.1.4.Poziv čarobnjaka
   II.1.5.(Opciono) Korišćenje kuhinjskog recepta
   II.1.6(Opciono) Konstrukcija magične šifre

II.2.PREGLED CIKLUS 2 SEKVENCA 2

   II.2.1.Prvi koraci sa Scratch Juniorom
   II.2.2.Izbor heroja i kontrola njegovih kretanja
   II.2.3.Pojednostavljenje programa korišćenjem petlji
   II.2.4.Koordiniranje više podprograma
   II.2.5.Definisane i beskonačne petlje
   II.2.6.Dodaj u program snimljene dijaloge
   II.2.7.Samostalno pravljenje finalne epizode


II.2B.PREGLED CIKLUS 2 SEKVENCE 2B

   II.2B.1.Okruženje Scratch programiranja
   II.2B.2.Pomeranje lika
   II.2B.3.Izbor heroja i kontrola njegovog kretanja
   II.2B.4.Programiranje više likova
   II.2B.5.Koordinacija prve dve epizode
   II.2B.6.Različiti tipovi petlji
   II.2B.7.Samostalni prikaz krajnje epizode


RADNI LISTOVI:

   Radni list - 12
   Radni list - 13
   Radni list - 14
   Radni list - 15
   Radni list - 16
   Radni list - 17
   Radni list - 18
   Radni list - 19
   Radni list - 20
   Radni list - 21
   Radni list - 22
   Radni list - 32
   Radni list - 33


III.PREGLED CIKLUSA 3

III.1.PREGLED CIKLUSA 3 SEKVENCA 1

   III.1.1.Kako upravljati vozilom na rastojanju
   III.1.2.Kako kodirati poruku pomoću brojeva
   III.1.3.Kako kodirati inform?ciju u binarnom kodu
   III.1.4.Kako kodirati i dekodirati poruku u binarnom kodu


III.2.PREGLED CIKLUSA 3 SEKVENCA 2

   III.2.1.Upouznavanje Scratch programiranja
   III.2.2.Postavljanje dekora i memorisanje svog rada
   III.2.3.Vodjenje rovera
   III.2.4.Prikupljanje resursa i evidencija zbira dobijenih poena
   III.2.5.On- i off-line aktivnosti s ciljem boljeg usvajanja koncepta algoritma
   III.2.6.Izbegavanje prepreka uz vođenje računa o broju života
   III.2.7.Završiti igru game over
   III.2.8.Uciniti igru interesantnijom
   III.2.9.Moguce produbljivanje u Scratch-u


III.3.PREEGLED CIKLUSA 3 SEKVENCA 3

   III.3.1.Kako poslati sliku
   III.3.2.Kako kodirati sliku u crno beloj boji
   III.3.3.(Opciono) Kako kodirati sliku u sivo ili u boji
   III.3.4.Kako da budemo sigurni u verodostjnost naše razmene
   III.3.5.(Opciono) Kako se uveriti da su naši podaci dobro poslati

   III.3.6.RETROSPEKTIVA STA JE INFORMATIKA


RADNI LISTOVI:

   Radni list - 34
   Radni list - 35
   Radni list - 36
   Radni list - 37
   Radni list - 37a
   Radni list - 38
   Radni list - 39
   Radni list - 40
   Radni list - 41
   Radni list - 42
   Radni list - 43
   Radni list - 44
   Radni list - 45
   Radni list - 46
   Radni list - 47
   Radni list - 48
   Radni list - 49
   Radni list - 50
   Radni list - 51
   Radni list - 52
   Radni list - 53
   Radni list - 54
   Radni list - 55
   Radni list - 56
   Radni list - 57
   Radni list - 45



NAUCNI OSVRT NA INFORMATIKU:

   IIIA.1.KRATKA ISTORIJA INFORMATIKE
   IIIA.2.ALGORITAM JEZIK I PROGRAM
   IIIA.3.INFORMATIČKO MIŠLJENJE
   IIIA.4.KOMPJUTER
   IIIA.5.ROBOTI
   IIIA.6.MREZE
   IIIA.7.REPREZENTACIJA INFORMACIJA
   IIIA.8.BINARNO KODIRANJE
   IIIA.9.ORGANIZACIJA I TRANSFORMACIJA INFORMACIJA
   IIIA.10.SIGNAL I INFORMACIJA
   IIIA.11.INFORMATIKA I DRUSTVO


PEDAGOSKI OSVRT NA INFORMATIKU:

   IIIB.1.INFORMATIKA i ICT
   IIIB.2.KAKO KORISTITI OVAJ PRIRUCNIK
   IIIB.3.KAKO PODUCAVATI INFORAMTIKU
   IIIB.4.INFORMATIKA U SKOLSKIM PROGRAMIMA


Poslednja izmena : 01/02/2018
© Ruka u testu 2018